SDHL förstärker sin organisation och går på offensiven
Publicerad: 2018-01-21
NYHET
SDHL fortsätter att bygga sin organisation. Nu anställer vi Angelica Lindeberg som marknadskommunikatör. – Angelicas huvuduppgift blir att ha kontakter med partners så vi kan växa och bli starkare, säger SDHL:s ordförande Curt Johansson.

SDHL är en ung organisation och som för alla unga organisationer tar det tid att växa.

– För att kunna fullgöra SDHL:s huvuduppgift att stötta ligans klubbar sportsligt och ekonomiskt måste vi bli mer offensiva. Därför förstärker vi nu vår marknadssida där Angelica blir en viktig pusselbit, fortsätter Curt Johansson.

– Det känns jättespännande. Det är en ny roll och det är viktigt att bygga den som vi vill. Jag har en vision om hur jag på ett strategiskt och verksamt sätt ska arbeta och vad som behöver göras, och det i samråd med styrelsen är jag övertygad om kommer göra rollen sin rätt, säger Angelica Lindeberg.

Att det finns utmaningar ser hon inte som ett problem utan snarare som en sporre.

– Den största utmaningen är att vi är en organisation som får börja från grunden. Med det sagt så är själva utmaningen i sig att göra SDHL mer kommersiell och öka intresset för ligan men också damhockeyn i Sverige generellt. Det ska bli kul att se vad vi kan åstadkomma när det sker mer operativt och offensivt arbete.

{!A}

Angelica Lindeberg kommer närmast från Djurgården där hon har varit ansvarig för PR och kommunikation kring damlaget de senaste två åren. Hon brinner verkligen för damhockeyn i Sverige och kommer bidra med en energi och en glöd som väl matcher de ambitioner som vi har i SDHL. Angelica tillträder sin nya tjänst den 25 januari.

– Det här känns spännande. Jag är entusiastisk och ser fram emot att vi ska bryta ny is, avslutar Curt Johansson.

Välkommen Angelica Lindeberg till SDHL. Nu tar vi nästa steg.

Kommunikatör Adam Göransson