DHL fortsätter att satsa på svensk damishockey!

Publicerad: 2022-10-24
DHL blev den svenska damhockeyligan, SDHL:s första huvudsponsor någonsin för tre år sedan. Nu står det klart att det även blir ett fjärde år.

- Vi är otroligt glada att fortsätta få vara en del av svensk damishockeys utveckling, säger Mikael Stange, Head of Marketing & Communications på DHL E-Commerce Solutions.

När DHL blev historiska som den första huvudsponsorn 2019 var ambitionen att hjälpa nästa generations storspelare att komma fram. Att skapa förutsättningar och möjligheter för hockeytjejer att utöva sin idrott, och att bidra till att göra svensk idrott mer jämlik. I och med det nya avtalet fortsätter de satsningen.

Det nya huvudsponsoravtalet innebär:

+...att DHL ger fyra kronor till ligan för varje sålt privatpaket på www.dhlpaket.se

+...att satsningen på DHL Coach - där unga hockeytjejer kan prata hockey one-on-one digitalt med SDHL-stjärnorna-fortsätter, så att få fler tjejer att börja eller fortsätta med hockey.

Det senaste året har antalet tjejer som spelar ishockey ökat med 30 procent, från 7.034 våren 2021 till 9.063 ett år senare*.

- En ökning med drygt 2.000 spelare är verkligen fantastiska nyheter. Det visar att vår satsning på damhockeyn verkligen behövs, att behovet av förebilder är stort. Nu ska vi - tillsammans med alla goda krafter inom svensk ishockey - se till att den växer ytterligare, säger Mikael Stange

Angelica Lindeberg, Kommersiell chef på SDHL:

- Vi är väldigt glada av att DHL vågade vara först och så tydligt visade att de satsar på svensk damishockey. Sedan dess har även fler stora sponsorer tillkommit och vi har tagit stora kliv framåt!

(*=siffror från det svenska ishockeyförbundet).

Foto: Oscar Larsson / FotoOscar

Marknadskommunikatör Gustaf Walli Walterholm