Skattjakten som lockar miljonpublik är tillbaka

Publicerad: 2024-11-11
Från den 15 november till den 16 februari kan deltagare leta efter emojis på SDHL-spelarnas klubbor, hjälmar och dräkter i den återkommande kampanjen, Hela Hockeysveriges skattjakt. Den som hittar en emoji kommenterar på SDHL:s instagram och deltar då i utlottningen av fina priser. På arenorna finns dessutom "drömboxar" med speciella priser som bara nås på plats. Bland de exklusiva vinsterna finns till exempel möjligheten att träffa en världsstjärna. Syftet med initiativet är att öka publiken för svensk damhockey.

– Förra årets skattjakt blev en stor framgång och skapade ett starkt engagemang för vår liga samtidigt som den lockade en större publik. Tack vare vårt partnerskap med Svenska Spel kunde vi erbjuda exklusiva drömpriser, där vinnarna fick möjligheten att möta landslagsspelare inom både fotboll och längdskidåkning. Skattjakten i fjol fungerade som ett trycktest, och de positiva resultaten inspirerade oss att satsa ännu mer i år. Därför förlänger vi nu perioden från två veckor till tre månader, vilket gör att vi kan mäta ett mer rättvist och omfattande resultat, säger Angelica Lindeberg, verksamhetschef för Svenska Spel Damhockeyligan.

Ökade räckvidden med 6000 procent 

Ligans två huvudfokus för säsongen 24/25 är publik och profilering. Genom skattjakten arbetar man aktivt med båda dessa mål och man började säsongen med att ökat publiksnittet med 50 procent jämfört med samma period från föregående år. 

– Vi satsar helhjärtat på våra fokusområden och publikrekrytering är vår högsta prioritet. Vi tror att roliga och kreativa kampanjer som attraherar en yngre målgrupp är helt rätt väg framåt. Dessutom har vårt samarbete med välkända kreatörer på TikTok visat sig vara en framgångsfaktor för att skapa ännu större engagemang. Tack vare kampanjens utformning i kombination med kreatörerna lyckades vi nå över fem miljoner organiska visningar samt ökade ligans räckvidd på sociala medier med 6000 procent. Denna säsong är målet att flytta en del av den digitala publiken även till arenorna, säger Angelica Lindeberg.

Fakta om Hela Sverige Skattjakt! 

· Pågår mellan 15 november 2024–16 februari 2025 

· Genom att hitta en SDHL-emoji på spelarna kan man vinn fina priser 

· Genom att finna en kod på drömboxarna i arenan kan man vinna extra fina priser. Boxarna nås på SDHL-arenornas läktare under hela perioden. 

Priser

I Hela Hockeysveriges Skattjakt kan man vinna allt ifrån signerade tröjor från svenska landslag, hotellövernattning från Scandic, till drömträffar med svenska idrottsprofiler. 

Så är du med och tävlar i sociala medier

· Gå till SDHL:s instagram: HÄR! 

· Hitta det senaste inlägget med Hela Hockeysveriges skattjakts logotyp 

· Följ instruktionerna i inlägget 

Så är du med och tävlar i arenorna 

· Besök en SDHL-arena i samband med en SDHL-match 

· Hitta en drömbox inne i arenan 

· Följ instruktionerna som står på boxen 

För ytterligare information, vänligen kontakta 

Angelica Lindeberg, verksamhetschef på SDHL Telefon: +46 737 457 031 Mail: [email protected]