HUVUDPARTNER - SVENSKA SPEL
Svenska Spel har varit huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet 1994. Sedan 1 juli 2021 är Svenska Spel även huvudsponsor till de tre ligorna SHL, Hockeyallsvenskan och Svenska Spel Damhockeyligan. Avtalet sträcker sig till 1 juli 2026 och innefattar en historisk stor satsning på SDHL och på att göra svensk hockey mer jämställd.
- Vår ambition med samarbetet är att stärka svensk damhockey, skapa jämlika förutsättningar, öka damhockeyns kommersiella värde samt skapa fler förebilder så att unga tjejer och killar kan identifiera sig med sina idoler att uppnå sina drömmar. Svenska Spel är med och utvecklar svensk hockey, hela vägen från ungdom till elit, säger Mats Einarsson, sponsringsansvarig på Svenska Spel.

HUVUDSPONSOR - AMAZON
Amazon.se lanserades i Sverige under hösten 2020, och säljer miljontals produkter till låga priser med snabb leverans till hela landet. Nu inleds ett partnerskap mellan Amazon, SHL och SDHL, som till en början innebär att Amazon kommer att synas i en av tekningscirklarna i arenorna, men svenska fans kommer på sikt även kunna hitta merch från SHL i en brand store på Amazon.se.
– Jag är både glad och stolt över att Amazon går in som partner till SHL och SDHL. Det var självklart för oss att stötta både herr- och damligorna för att hjälpa dem växa. Ishockey är en fantastisk sport som samlar fans över hela landet, och vi ser fram emot att bidra till att skapa den bästa hockeyupplevelsen för svenska fans, säger Gulfem Toygar, Sverigechef på Amazon.se.