• Huvudsponsor

Söndag Sön 19 September Sep
Onsdag Ons 22 September Sep
Fredag Fre 24 September Sep
Lördag Lör 25 September Sep
Söndag Sön 26 September Sep
Onsdag Ons 29 September Sep
Lördag Lör 2 Oktober Okt
Söndag Sön 3 Oktober Okt
Lördag Lör 9 Oktober Okt

Svenska Spel Damhockeyligan fortsätter sin förändringsresa tillsammans med Pack Train

6 juli 2021 09:03

Sport– and businessbyrån Pack Train blir ny utvecklings- och aktiveringspartner till Svenska Spel Damhockeyligan. Samarbetet innebär att Pack Train blir en strategisk partner till ligan samt aktiveringspartner av ligans nya plattform ”Den nya spelplanen” som togs fram tillsammans med Pack Train under 2020.


– Samarbetet med Pack Train påminner om ett in house-upplägg där de kommer stötta oss med partnerleveranser, strategi och kommunikation. Detta kommer säkerställa våra partnerleveranser samtidigt som vi inte tappar fart i arbetet med att få in fler partners till SDHL. Det är precis så här vi behöver jobba för nå våra högt ställda mål, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.

Under våren 2020 inledde SDHL ett samarbete med Pack Train som innefattade att ta fram en ny paketering av rättigheten SDHL. Samarbetet resulterade i Den nya spelplanen – en plattform som syftar till att öka ligans kommersiella intäkter för att förändra förutsättningarna för damhockeyn. Vilket i sin tur ska leda till att nå det övergripande målet – att var fjärde spelare i ligan ska kunna leva på sin ishockey 2025.

Svenska Spel banar väg för förändringsresan

Svenska Spel gick nyligen in som ny huvudsponsor i en historiks satsning på damhockeyn och huvudsponsorskapet inkluderar en rad olika initiativ. Bland annat att ändra attityder och sätta svensk damhockey på agendan. Nu ska samtliga områden i Den nya spelplanen konkretiseras och utvecklas med den överordnade målsättningen – att 25 procent av spelarna ska kunna leva på sin idrott.

– Vi anlitade Pack Train förra våren för att se över vår kommersiella paketering. Utgångspunkten var att vår paketering skulle passa dagens medielandskap bättre och våra partners behov bättre. Det resulterade i Den nya spelplanen som vänder sig till partners som vill vara med på en förändringsresa, likt Svenska Spel. Nu behöver vi sjösätta det vi tog fram under förra året och där hoppas vi att Pack Train ska kunna fortsätta vägleda oss framåt i det arbetet, med samma framgång som vi hittills har haft, tillsammans med våra partners, säger Angelica Lindeberg.

– Svenska Spel Damhockeyligan engagerar som aldrig förr och visar på starkt ledarskap när det kommer till att driva förändring inom damidrotten och i synnerhet inom damhockeyn. Vi hoppas kunna bidra med vår expertis för att hjälpa ligan att driva och utveckla detta arbete framåt i form av strategisk rådgivning, kreation och kommunikation. Det arbete vi hittills har gjort har visat på gott resultat men det är nu plattformen ska prövas i praktiken. Vi är stolta och glada att få vara med på denna spännande resa, säger Ulf Björnemark, vd på Pack Train.