• Huvudsponsor

Söndag Sön 18 Oktober Okt
Fredag Fre 23 Oktober Okt
Lördag Lör 24 Oktober Okt
Söndag Sön 25 Oktober Okt
Fredag Fre 30 Oktober Okt
Idag 31 Oktober Okt
Söndag Sön 1 November Nov
Fredag Fre 13 November Nov
Lördag Lör 14 November Nov
Söndag Sön 15 November Nov
Onsdag Ons 18 November Nov
Lördag Lör 21 November Nov

DHL skapar unik webbshop – Samtliga intäkter går oavkortat till flick- och tjejhockeyn

14 oktober 2020 09:00
Pressmeddelande

Som en del av huvudsponsorskapet för den svenska damhockeyligan presenterar DHL nu ligans helt nya webbshop. En shop som är helt unik i sitt slag, då samtliga intäkter från försäljningen tillfaller nästa generations damhockeystjärnor.


– Köper man en mössa för 199 kronor så går 199 kronor till flick- och tjejhockeyn. Vi vill vara en sponsor som gör skillnad, och jag är väldigt stolt över att vi nu kan förverkliga detta, säger Mikael Stange, marknadschef på DHL E-Commerce Solutions.

I och med DHLs huvudsponsorskap går tre kronor för varje privatsålt paket direkt till damhockeyligan. Dessutom bidrar DHL med viss affärsutveckling, logistik, kommunikation och marknadsfrågor – allt för att ligan ska kunna ta nästa steg och växa ytterligare. Webbshopen är en av flera satsningar som under säsongen ska ge fokus på ligan och nästa generations spelare.
– Jag känner ärligt talat inte till någon annan webbshop där samtliga intäkter så tydligt och oavkortat går till en god sak, säger Mikael Stange, marknadschef på DHL E-Commerce Solutions, den del av logistikjätten som jobbar med e-handel. – Vi har flera olika satsningar under det kommande året som går ut på att locka fler tjejer att spela hockey, det här en av dem.

DHL har hjälpt SDHL med samtliga delar av projektet, från projektledning till utvecklingsarbete och har, naturligtvis, sett till att det är fri frakt på alla beställningar. Det innebär att alla intäkter under säsongen går direkt till en pott hos damhockeyligan SDHL, där samtliga kronor och ören efter en ansökningsprocess ska delas ut till olika flickprojekt.
– Det här betyder otroligt mycket för oss. Dels att vi kan sprida världens bästa damhockeyliga ytterligare, men också för att det är ett sånt tydligt fokus på nästa generations ligaspelare. Detta är verkligen för framtiden, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef på SDHL.

DHL har varit den svenska damhockeyligans huvudsponsor sedan 2019.
– Vi har varit en underdog på den svenska e-handelmarknaden.. Nu hoppas vi kunna hjälpa svensk damhockey växa lika mycket som vi lyckats med, säger Mikael Stange.

Webbshopen

För kontakt:

Angelica Lindeberg, Kommersiell Chef SDHL
[email protected], 073-745 70 31